DISC

Poznanie samego siebie, to zalążek wszelkiej wiedzy – Arystoteles

Szereg badań wskazuje na to, że ludzie, mający wysoką świadomość na swój temat, są szczęśliwsi i osiągają więcej sukcesów, niż ci, którzy tej świadomości nie posiadają.

Metoda DISC bada Twój styl komunikacji oraz Twoje mocne strony.

D – styl dominujący

I – styl wpływowy

S – styl stały

C – styl sumienny

Z każdym stylem, wizualnie powiązany jest również jeden z czterech kolorów: żółty, czerwony, niebieski i zielony.

Test DISC określa i mierzy:

  • Jaki jest Twój styl komunikacji?
  • Jakie są Twoje mocne strony, a jakie masz ograniczenia?
  • Co Cię motywuje do osiągania wysokich wyników?
  • Jak sobie radzisz w sytuacjach trudnych i kryzysowych ?
  • Jak reagujesz na zmiany? Postrzegasz je jako szansę czy przeszkodę? W jakim tempie dostosowujesz się do zmian?
  • Czy potrafisz wpłynąć na zachowania innych i w jaki sposób przekonujesz ich do swoich racji?
  • Jak wchodzisz w relacje z innymi stylami?

Przede wszystkim jednak metoda ta jest prosta i skuteczna. Już ponad 5 milionów ludzi na świecie skorzystało z niej, aby zwiększyć swoją osobistą skuteczność, zrozumieć różnorodne potrzeby swoje i innych oraz efektywnie się komunikować.

Wiedza o tym jaki styl prezentujesz pozwala osiągnąć większą skuteczność w każdej dziedzinie życia i stać się lepszym liderem, członkiem zespołu, nauczycielem, rodzicem, handlowcem czy partnerem.

Model DISC jest wykorzystywany w różnego rodzaju szkoleniach biznesowych oraz programach rozwojowych, których celem jest między innymi:

  • Budowanie i wzmacnianie zespołów – Program taki odnosi się do różnych elementów między innymi: samopoznanie, poznanie i zrozumienie innych, zrozumienie napięć i konfliktów, rozwijanie umiejętności komunikacji i współpracy z innymi stylami, okazja do przepracowania tego co pomiędzy nami w przeszłości i teraźniejszości oraz wypracowanie zasad współpracy na przyszłość.
  • Rozwój kadry menadżerskiej  – zawierają elementy takie jak: samopoznanie w roli menadżera, rozpoznawanie stylów u pracowników, zrozumienie atutów i ograniczeń pracowników, dostosowanie komunikacji, uczenie się umiejętności wzbudzanie i podtrzymywania zaangażowania u pracowników w zależności od stylu, motywowanie, optymalny dobór zadań i wyzwań do stylu, budowanie postaw wzajemnego zrozumienia i uznania, realizowanie idei zarządzania różnorodnością.
  • Obsługa klienta i sprzedaż – najważniejsze elementy programu to: rozpoznanie swojego naturalnego stylu sprzedaży, rozpoznawanie stylów u klientów, jego potrzeb, wartości aktywnych w procesie kupowanie, dostosowanie etapów sprzedaży do stylu klienta, wypracowanie sposobów przekraczania różnic pomiędzy sprzedającym i kupującym.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji w tym zakresie lub chcesz skorzystać z testu DISC i indywidualnej sesji na temat swojego stylu zapraszam do kontaktu.